Podnikanie

Prečo sa vydať cestou franšízového podnikania?

Franšízovej podnikania je medzi nami už pomerne dlho. Ale vedeli ste, že ľudia sa tohto spôsobu podnikania z počiatku veľmi obávali? Dôvodom toho bol nedostatok informácií a okrem iného tiež kultúra podnikania v deväťdesiatych rokoch, ktorá nebola práve na vysokej úrovni. Našťastie v súčasnej dobe je franšízovej podnikania pomerne hitom, to sa musí nechať. Mnohí si však stále pokladajú otázku, prečo sa cestou franšízového podnikania vydať. A na túto otázku máme odpoveď.

Franšízovej podnikania má veľa výhod

Franchising nie je spôsob podnikania, ktorý by sa človeku nevyplatil. Je to akýsi pomyselný nástup do už rozbehnutého vlaku, ktorý je opradený menšou pravdepodobnosťou skrachovať a väčšou pravdepodobnosťou uspieť. To však nie je jediná výhoda franšízového podnikania. Tých výhod má tento spôsob podnikania hneď niekoľko.

Ďalšou výhodou je napríklad to, že odpadá všetka starosť s reklamou. Chytáte sa už urasteného steblá, ktoré má svojich klientov a ktoré už je vpísané do povedomia ľudí.

Výber konceptu je dôležitý

Aj keď sa teda franšízovej podnikania javí ako dokonalé, všetko sa odvíja od výberu franšízového konceptu. Výber franšízového konceptu rozhodne nepodceňujte, od toho sa bude odvíjať úspešnosť podnikania. Nikdy sa nesnažte zachraňovať firmu, ktorá sa dlhší čas potýka v červených číslach. Spolupracujte s firmou, ktorá má dobrú minulosť a u ktorej to vyzerá, že bude prospievať aj v budúcnosti.

V ideálnom prípade si vyberajte taký koncept, ktorý je daný zákonnou povinnosťou čiže pri nej je pravdepodobnosť, že tu bude skrátka neustále. Skvelým príkladom je firma Extéria Market, ktorá patrí dlhodobo k najlepším poskytovateľom poradenstvo v oblasti BOZP a PO.

Vyberajte tiež franšízu, ktorú môžete dostať do miest, kde je nízka konkurencia. Tým si zaistíte aspoň nejakú počiatočné klientelu.