Podnikanie

Hodnotné referencie sú na nezaplatenie

Budujete si svoj brand? Kľúčom k úspechu sú hodnotné referencie, ktoré sú doslova na nezaplatenie. Je veľká škoda, že mnohí od dôležitosti referencií upúšťajú, vraj hodnotenie firiem už nie je tak rozhodujúce, ako tomu bývalo kedysi. V skutočnosti však majú referencie stále veľké slovo a sú neoddeliteľnou súčasťou rozhodovacieho procesu zákazníka. Preto si na nich zakladajte, pokiaľ práve svoj brand budujete.

Hovoríte si o referencie?

Áno, je síce pravdou, že sa dnes po stránke referencií zvádzajú naozaj neľútostné súboje, na druhú stranu sú to práve referencie, ktoré odlišujú váš brand od ostatných. Budí záujem, budí dôveryhodnosť, čo sú presne tie aspekty, ktoré k úspešnému biznisu potrebujete. Preto si o nich nezabudnite hovoriť, aj keď budú iba plné konštruktívnej kritiky. Aj negatívna reklama je reklama, a pokiaľ sa rozhodnete na ňu reagovať slušným spôsobom, bude vám to napokon len na prospech.

Ponúka sa však jedna kľúčová otázka, a síce hovoríte si vôbec o referencii? Alebo sú referencie niečím, čo ide úplne mimo vás? Alebo si o nich nehovoríte iba preto, že skrátka a dobre neviete, ako si o nich povedať?

Recenzie sú metrikou úspešnosti

Možno konštatovať, že recenzie sú akúsi metrikou úspešnosti vášho podnikania. Či už podnikáte v službách alebo iba ponúkate nejaký konkrétny tovar, všetky ohlasy sa vám sčítajú a počítajú. To napokon vidíte aj na mnohých internetových porovnávačoch. Ako zákazníci určite idete tým smerom, že si aj referencie prečítate predtým, než si z nejakého zatiaľ neznámeho e-shopu čokoľvek objednáte. Prečo by pri využití vašich služieb to malo byť inak?

Hodnotenie je skrátka veľmi prirodzenou reakciou človeka na vaše produkty a služby. Spomeňte si, kedy ste naposledy čítali alebo počuli, že si niekto niečo nové kúpil tam a tam a aké to tam vlastne bolo. To všetko sa dá tiež brať ako recenzia, napokon ono to hodnotenie je. Preto sa pýtajte a získavajte spätné ohlasy, ktoré potom môžete nielen umiestniť na vlastné webové stránky, ale tiež použiť v internetových reklamných kampaniach, kde vám budú naozaj iba na prospech.