Nezařazené

E-shopy vo svojom rozkvete. Aké konkrétne rastú?

Po koronavírusovej pandémii došlo k významnému presunu off-line podnikania do online prostredia, čo bolo odpoveďou na rastúci dopyt. Dokonca aj do tej doby veľkí hráči na trhu museli prispôsobiť svoju ponuku a svoj sortiment a museli podniknúť také kroky, aby neprišli o možných zákazníkov. Aj napriek tomu, ako ukazujú nedávne prieskumy, rastie záujem skôr o e-shopy menší ako väčší. Dôvodom je pravdepodobne túžba podporiť menších začínajúcich podnikateľov ako spomínané väčšie spoločnosti.

Rastú zisky spoločností, ktoré vytvára e-shopy

Ľudia sa naučili nakupovať online, čo je na prvý pohľad zrejmé. Zrazu lokálne obchody nie sú tak atraktívne ani komfortné cestou, najmä keď sa naozaj každé odvetvie do online prostredia presunulo. Z posledných štatistík vyplýva, že rastú predovšetkým zisky spoločností, ktoré e-shopy tvoria. Z už vytvorených e-shopov však kraľujú tie menšie podniky ako veľkí hráči na trhu, ako napokon bolo spomenuté.

Ako už bolo spomenuté, na vine je predovšetkým snaha podporiť menšie lokálne podniky. Dáva sa prednosť kvalitným českým značkám ako zahraničným rozšíreným reťazcom. Veľkí hráči na trhu navyše podľa všetkého prepálili svoje odhady a aktuálna veľmi vysoká inflácia doháňajúca Čechov na šetrenie im práve do kariet nenahráva.

Bol by rásť aj mimo pandémie?

Ponúka sa otázka, či by došlo k tak rapídnemu rastu aj mimo pandémie alebo nie. Podľa všetkého by sa e-shopy z takých veľkých ziskov v žiadnom prípade neradovali, teda nie v tak krátkom čase. Z dlhodobého pohľadu by sa však takéto rasty mohli očakávať. Už dlhší čas sa totiž cítilo vo vzduchu, že sa svet prelieva rýdzo do online a kamenné predajne síce sú istým benefitom, ale súčasnou mladou generáciou využívané minimálne.

Podľa posledných prieskumov Česi minuli iba v online svete za posledný rok 223 miliárd korún, čo je nárast o zhruba tri percentá.