Podnikanie

Čo je CRM systém a prečo by ste ho mali využívať?

Customer relationship management, skrátene CRM, označuje riadenie vzťahov so zákazníkmi. Inými slovami, pokiaľ má vaše podnikanie medzi dnešnou konkurenciou uspieť, musíte zákazníkom ponúknuť nadštandardnú starostlivosť, čo so sebou prináša nutnosť zhromažďovania viac či menej závažných informácií a ich analyzovania – teda CRM. CRM systém je potom softvér, ktorý firma pre riadenie vzťahu so zákazníkmi využíva.

Všetky dáta na jednom mieste

Na rozdiel od nekonečného dohľadávania informácií v e-mailoch a obvolávaní zákazníkov zhromažďuje CRM systém všetky potrebné informácie na jednom mieste, kde k nim majú prístup všetci potrební zamestnanci. Jedná sa o identifikačné dáta zákazníkov, históriu obchodov či dopytov, ich minulé skúsenosti, nákupné preferencie alebo napríklad poznámky zosobných schôdzok. Tieto dáta sa zároveň priebežne analyzujú.

CRM systém vám poskytne dokonalý prehľad o aktivitách zákazníkov. Dostali ponuku, ktorú ste im rozoslali? Otvorili si newsletter, alebo skončil vkošu? Aké sú najbližšie naplánované stretnutia a čo od nich možno očakávať? Stačí pár kliknutí a budete presne vedieť, na čom ste. Podľa toho môžete viesť svoje ďalšie kroky.

Prínos pre marketing aj zákaznícku podporu

Správne nastavený CRM systém vám tiež pomôže tvorbou marketingových kampaní a rozosielaním hromadných e-mailov, avšak s individuálnym oslovením, čo zákazníci určite ocenia. Zároveň si môžete prehľadne zobraziť históriu obchodných vzťahov s jednotlivými zákazníkmi a v ďalšej komunikácii voliť čo najosobnejší prístup.

CRM systém môže pomôcť aj zákazníckej podpore. Akákoľvek požiadavka alebo podnet od zákazníka nezapadne, ale zanesie sa do systému spolu sprioritou, osobou, ktorá sa ním bude zaoberať, a termínom vyriešenia. Vďaka tomu, že pracovníci si ľahko zobrazia históriu zákazníka, môžu mu ponúknuť čo najlepšie riešenie. Vkonečnom dôsledku vám CRM systém ušetrí hodiny času týždenne a prinesie spokojnejších zákazníkov, a teda aj vyšší zisk.