Chyby, ktoré si nemôžu start-upy dovoliť
Premýšľate, že začnete podnikať? To nie je zlý nápad, len sa teda obrňte trpezlivosťou a vytrvalosťou. Najmä začiatok podnikania je veľmi ťažký, predovšetkým start-upy to nemajú jednoduché. Start-upy sa vo svojom začiatku (ale aj v priebehu svojej činnosti) dopúšťa mnohých chýb. Majitelia start-upov chcú niečo vybudovať, avšak nevedia čo, následne sa im vývoj ich biznisu vymkne z rúk. Je preto dobré vyvarovať sa chybám, ktoré môžu byť následne pre podnikanie smrteľné.
Pokiaľ teda chcete podnikať so svojim start-upom, vyvarujte sa predovšetkým nižšie spomínaným chybám. Len tak môžete so svojim start-upom prísť až na samotný vrchol.
1) Zle ste zanalyzovali dopyt
Zo začiatku podnikania musíte vykonať analýzu dopytu, musíte zistiť, o čo je konkrétne záujem, či vôbec bude o váš produkt záujem. Analýza dopytu musí byť naozaj dôkladná, tou najväčšou chybou, akej sa môžete dopustiť, je to, že nepreskúmate klientelu, na ktorú chcete mieriť svojim start-upom. Nechajte ich, nech sú úprimní, nech povedia, či o to bude záujem alebo nie.
2) Nemáte žiadne výhody
Dnes je na svete vyrobené a vynájdené skutočne všetko. Začínajúci podnikateľ tak musí mať v rukáve pár es, inak na trhu neobstojí. Nech už sa váš start-up týka čohokoľvek, majte neustále na pamäti to, že musí byť v mnohých smeroch iný, musí priniesť ľuďom nejakú výhodu. Pokiaľ treba začnete podnikať s oblečením, buďte iní napríklad v samotnom dizajne. Alebo buďte rýchlejší v dodaní alebo zaujmite výnimočnou cenou!
3) Nedostatočný rozpočet
Pri štarte podnikania je tiež dôležité, aby ste mali presný rozpočet. Pokiaľ idete do podnikania s nepresným rozpočtom, môže sa stať, že čoskoro skrachujete. Majte vopred vypočítané náklady, počítajte aj s drobnosťami, ako sú náhody alebo podobne.
Mnohí úspešní ľudia, ktorí v minulosti vkročili aj do podnikateľského sveta so start-upom, odporúčajú to, aby bol rozpočet radšej vyšší, než aké sú odhadované náklady. Len tak sa predíde krachu spoločnosti.