Podnikanie

Zákazníkov si udržíte napríklad komunikáciou

Komunikujete so svojimi zákazníkmi? Teraz nemáme na mysli pár odpovedí na ich otázky týždenne. Ide o komunikáciu, pomocou ktorej si s nimi budujete akýsi vzťah. O to viac budú následne za vami chodiť. Pokiaľ tejto činnosti nevenujete toľko pozornosti, ľahko vám môže konkurencia zákazníkov pretiahnuť.

Komunikujte so svojimi zákazníkmi

Komunikácia bezpochyby na podnikanie patrí. Akonáhle ju budete mať dobre zvládnutú, môžete privolať ďalších potenciálnych záujemcov o váš produkt. Kupujúci sa totiž radi vypytujú a ak im napíšete jednu krátku odpoveď, na ktorú navyše musia čakať, potom sa nákupu najskôr nedočkáte. Pokojne si s nimi dohodnite telefónny hovor alebo schôdzku. Váš potenciálny kupec uvidí, že sa oň naozaj zaujímate a podľa toho bude následne reagovať.

Na komunikáciu dnes slúži niekoľko komunikačných kanálov. Tým najznámejším a najpoužívanejším je stále email. Správy sa v ňom nestratia, a navyše je celková archivácia veľmi prehľadná. Niektoré spoločnosti však začali využívať napríklad aj facebookový messenger alebo Instagram. Je lepšie, ak máte viac komunikačných kanálov, pretože tým prilákate väčšie percento používateľov. Nie každý má Facebook alebo emailovú adresu.

Buďte vždy milí alebo slušnosť na prvom mieste

Nesnažte sa zo svojich zákazníkov urobiť cez chat blázny. Táto forma komunikácie vám rozhodne neprospeje. Ak s nimi budete komunikovať, vypočujte si ich a zaujímajte sa. Pri finálnom chatovaní ich nevyháňajte preč vetou, dovidenia, ale skúste sa opýtať, či nemajú ďalšie otázky. Akonáhle sa spýtali naozaj na všetko, čo potrebovali, poprajte im pekný deň.

Ak si od svojich zákazníkov zbierate informácie, medzi ktoré patrí meno, email a dátum narodenín, máte obrovskú výhodu. Vždy v týchto dňoch, vrátane Vianoc im je možné poslať nádherný email, v ktorom im poďakujete za využívanie vašich služieb a zároveň im poprajete. Zákazníci si toto správanie vážia a nemusia mať ani v najmenšom strach, že ich to bude obťažovať. Ako sa k svojim zákazníkom pri komunikácii budete správať vy, tak oni k vám.