Chyby, ktoré najčastejšie zabíja úspešné podnikanie
Podnikanie je čoraz viac populárne, o tom niet sporu. Väčšina ľudí sa konečne rozhodne plne zrealizovať svoj sen a otvorí si podnik či rozbehne internetový online obchod. Podnikať je taky často zákerné a môžete sa dostať do rôznych úskalia a kútov. Nehovoriac o tom, že jeden veľký podnik sa rovná jednému veľkému risku. Nič skrátka nie je isté, avšak bez risknutí by to za nič nestálo. Bez risku nie je ani žiadny zisk.
Keď sa nebudeme venovať inováciám a najnovším aplikáciám, v ktorých chcú pracovať najčastejšie mladí ľudia, mali by sme si spomenúť niekoľko hlavných bodov, ktoré ničia veľkú veľa začínajúcich, ale aj dobre rozbehnutých podnikov. Často sa všetko skrýva v majiteľovi, ale nie je to vždy.
1) Zákazníci by mali byť vždy na prvom mieste
Je smutné, že tento fakt ignoruje nespočetné množstvo sebelepšia obchodov. Jedná sa prevažne o kamenné predajne, internetové obchody sa snažia svojich zákazníkov uspokojiť čo najskôr. Ak sa tak nestane, zakaždým pribalí ospravedlnenie alebo aspoň ospravedlňujúci email či telefonát. U pobočiek sa to však povedať nedá. Zákazníci bývajú predovšetkým nespokojní so správaním zamestnancov, ktorí by na ne mali byť milí, nie drzí a neochotní poradiť.
2) Zamestnanci sú pre vás dôležití
Mať dobré zamestnanca je snom každého podnikateľa. Máloktorý si však týchto zamestnancov cení. Je potrebné si ich preto vážiť a ukázať im, že si ich vážite.
3) Vyvarujte sa aroganciu
S nepríjemnými ľuďmi nikto rád nepracuje. Ovládajte preto svoje správanie. Udržujte si autoritu, na druhú stranu však strážte svoje správanie.
4) Učte sa v priebehu podnikania
Nikto učený z neba nespadol. Aj veľký biznismen sa učia za pochodu. Ten, kto neprehrešuje, sa neučí. Zostáva na mieste.
5) Komunikujte
Komunikácia je na zakaždým a za každých okolností na prvom mieste, a to čo sa týka zamestnancov, obchodných partnerov i zákazníkov. Bez správnej komunikácie nevybudujete dobré vzťahy. A podnik je taky práve o nich.