5 konkurenčních výhod, které vám přinese CRM systém
Používanie správnych nástrojov ovplyvňuje podnikania oveľa viac, než si väčšina ľudí pripúšťa. V súvislosti s budovám lojálnej zákazníckej základne je absolútne kľúčový vhodne zvolený CRM systém. Ak ste sa o problematiku riadenie vzťahov so zákazníkmi príliš nezaujímali, pravdepodobne ste zbytočne brzdila rozvoj svojho biznisu. Urobte krok vpred a zoznámte sa s výhodami, ktoré vám môže aktívne používanie moderné aplikácie nabité množstvom funkcií priniesť. A že ich je viac než dosť.
1. Zacielenie a budovanie vzťahov s novými zákazníkmi
Kedykoľvek u vás niekto nakúpi alebo využije vaše služby, poskytne vám dôležité informácie. Systém CRM vám ich umožní kategorizovať a následne analyzovať. Na základe dát bezpečne spoznáte, kto je váš typický zákazník – a na akú skupinu sa zamerať.
2. Posilnenie vzťahov s existujúcimi zákazníkmi
Akvizícia nových klientov je pre firmu prínosom, ale aj 5 – 25 krát drahšie ako udržiavanie zákazníkov, ktorí už s vami spolupracujú. A ako vám je CRM pomôže udržať? Odpoveď opäť nájdete v dátach – tá vám napovie, aké produkty klienti potrebujú a mimo to vás upozorní, kedy je vhodná doba pre reklamnú kampaň.
3. Efektívna práca s dátami
Bez ohľadu na druh podnikania oceníte možnosť individuálneho usporiadania klientskych informácií. Kategorizácie, filtrovanie či následná transformácia uložené komunikácie na obchodné príležitosti – to je len stručný výpočet funkcií, ktoré ponúka aj jednoduché CRM zadarmo.
4. Hýčkanie najlepších zákazníkov
Paretovo pravidlo hovorí, že 80% zisku pochádza od 20% klientov. Tie by ste si mali náležite hýčkať a ukázať im, že si vzájomnej spolupráce považujete. Vďaka CRM najdôležitejšie zákazníkmi ľahko identifikujete a rovnako jednoducho pre nich pripravíte špeciálna kampaň.
5. Automatizáciou k časovej úspore
Minúta sem, minúta tam – keby ste si spočítali, koľko času strávite činnosťami, ktoré je možné pomocou CRM systému automatizovať, dôjdete k záveru, že ste si ho mali zaobstarať už dávno. Automatické ukladanie komunikácia, synchronizácia dát alebo odosielanie preddefinovaných e-mailov predstavujú pomyselnú špičku ľadovca.