Podnikateľská vojna – kto sú hlavní rivali?

Do podnikania sa momentálne hrnie takmer každý, ale len málokto vie, ako to vlastne v tomto podnikateľskom svete chodí. Väčšinou sú ľudia pomerne sklamaní, pretože si myslia, že to všetko pôjde ako po masle, ale nie je to ani zďaleka tak. Ak sa hrnie do podnikania, mali by ste mať na pamäti, že vo vašom odbore pôsobí aj ďalšie iná spoločnosť, ktorá je vašim konkurentom a ktorú by ste rozhodne mali nejako premôcť.

Svoje o konkurenčných bojoch vie aj takzvané žlté a zelené autobusy, ktorých vojna trvá už naozaj šialene dlho. Neustále sa predháňajú vo výhodách, v cenách či v ďalších iných benefitoch, ktoré sú ochotní cestujúcim ponúknuť. Jedná sa konkrétne o autobusovej a vlakovej dopravcu RegioJet (žltý autobusový dopravca) a o FlixBus (zelený autobusový dopravca).

RegioJet prichádza s esom v rukáve

RegioJet sa aktuálne rozhodol pre zásadný krok, ktorý rozhodne ocenia rad cestujúcich, ktorí neustále nestíhajú spoje či im plány nevychádza na poslednú chvíľu. Tiež sa bude týkať tých cestujúcich, kteráým sa väčšinou stáva, že nasadnú do takého autobusu, ktorý sa oneskorí. Zaviedol totiž kompenzáciu za výrazná zavinená, ale aj nezavinená meškanie. Pokiaľ bude meškanie autobusu viac ako deväťdesiatminútovej, potom sa bude vracať plná cena cestovného.

Toto opatrenie bolo urobené v závislosti s reakciou na novú službu práve FlixBusu. Jančura, majiteľ RegioJetu, tak chce ukázať cestujúcim, že je stále on jednotkou a že sleduje, čo si ľudia želajú. Ľuďom teda príde, že sa jedná o zhovievavý krok, ale je to len záležitosť konkurenčného boja.

Ako to bude u nezavinených meškanie?

Ak by vlak meškal aj kratšiu dobu z dôvodu napríklad opravy cesty alebo železnice, bude sa vracať štvrtina cestovného, ​​čo sa pri ďalekom cestovaní pomerne oplatí. Opäť pri deväťdesiatich minútach sa bude vracať celá suma.